Телефон: (+38) 068-078-81-07
Email: info@uadir.org.ua
Цілодобово
Бізнес ідея - виготовлення котлет на дому
  • 14-жов-2023, 21:35
  • admin
  • 6
  • 0

Бізнес ідея - виготовлення котлет на дому

В той же час ринок екологічно чистих продуктів в Україні росте стрімкими темпами, збільшуючись на десятки ( а в окремих сегментах сотнях) відсотків щорічно, український ринок зараз тільки починає розвиватися.




Сукупність двох чинників, а саме зростання ринку і наявність специфічних особливостей сировинної бази відкриває прекрасні можливості для створення малого бізнесу.

Найбільш проста ідея переробки в сегменті екологічних товарів, а точніше виробництво котлет як виготовлення напівфабрикатів.

ЧОМУ  ПІДПРИЄМЦЮ-ПОЧАТКІВЦЮ БУДЕ ЦІКАВЕ ВИРОБНИЦТВО КОТЛЕТ?

Уся справа в декількох чинниках властивих саме цьому напряму виготовлення напівфабрикатів :

  • простота рецептур виробництва котлет і за сумісництвом фрикадельок. Власне виготовлення домашніх котлет і схема виробництва котлет у бізнесі абсолютно однакові.
  • мінімальний набір устаткування для виробництва котлет, власне все зводиться до м’ясорубки, фаршемішалки і звичайно холодильників (про це поговоримо окремо як власне і про технологічну карту виробництва котлет).
  • мінімальні потреби в стартовому капіталі, звичайно якщо йдеться не про велике виробництво. Хоча коли говоримо про великий об’єм, то вже не говоримо про бізнес на котлетах, в таких випадках потрібний ширший підхід.

Як бачимо, безліч позитивних чинників робить ідею бізнесу привабливою для тих, хто відкриває свою справу вперше, але досвідченіші  можуть вказати і ряд негативних сторін.

МІНУСИ ПРИ ВИГОТОВЛЕННІ М’ЯСНИХ НАПІВФАБРИКАТІВ У ВИГЛЯДІ КОТЛЕТ І ФРИКАДЕЛЬОК.

  • необхідність спеціалізованого приміщення з дотриманням цілого ряду приписів;
  • наявність ТУ або Гостів при повноцінному виготовленні котлет для продажу.

Згоден, такі проблеми існують, але можна відмітити, що будь-яке виробництво або переробка має такі недоліки. В той же час частину проблем можна просто обійти на початковому етапі. Як пам’ятаємо, коли починали розмову то велася мова саме про котлети як екологічно чистий продукт і звичайно ж з точки зору бізнесменів початківців. Як висновок, на цьому етапі, як правило, грошей і досвіду мало, а бажання дуже велике і був знайдений досить оригінальний вихід з ситуації, що створилася.

 Як розуміємо, відкриття повноцінного міні цеху справа не лише морочлива, але і дорога. А ось відкриття невеликої закусочної з повноцінною кухнею обійдеться на порядок дешевше і плюс бізнесмен отримає можливість абсолютно спокійно робити (чи як точніше сказати готувати) котлети самих різних рецептур.

Висновок, замість нелегального виробництва в напівкустарних умовах або банально удома, можна організувати те ж саме відкривши невелике кафе, ну або ” домовившись” з реально працюючим. У такому випадку готова продукція матиме законну основу. Ніхто не забороняє торгувати кафе і ресторанам напівфабрикатами, а Ви у свою чергу не потребуєте на початковому етапі у великих вкладеннях на організацію повноцінного і головне законного цеху по виробництву котлет.

Звичайно, існує можливість займатися виготовленням напівфабрикатів в домашніх умовах і взагалі без документів. Благо та ж схема виробництва котлет дозволяє в умовах звичайної кухні налагодити навіть дуже пристойні об’єми. Але такий варіант на сьогодні шлях в нікуди, адже одним з найперспективніших напрямів виробництва є позиціонування себе як виробника екологічно чистої продукції, а покупці цього сегменту будуть заклопотані не лише ціною і смаковими якостями, але і походженням продукції.

Розглянувши початкові аспекти бізнесу на котлетах, переходимо до самої ідеї бізнесу побудованої на декількох основних принципах:

  • Принцип перший – позиціонуємо себе як виробники екологічно чистої продукції. З цього виходить, що доведеться самостійно шукати виробників свинини і яловичини серед місцевих фермерів. Відносно постачальників можна відмітити ряд нюансів :

По-перше, більшість фермерів свою продукцію продає живою вагою перекупникам.Ціна такої закупівлі в два-три рази нижче ринкової, так що, трохи піднявши ціну на м’ясо, сировину знайти, не складе труднощів.

По-друге, обов’язково необхідно стежити за якістю закуповуваної сировини і головне не допускати використання сировини низької категорії. Йдеться про залишкову продукцію оброблення туші (м’ясом назвати це досить важко), саме така продукція лягає в основу практично усіх котлет представлених на полицях магазинів. У Ваших котлетах має бути м’ясо.

  • Принцип другий – продукція позиціонується як домашні котлети, що має на увазі не лише якісну основу фаршу, але і наявність цілого ряду оригінальних домашніх рецептів приготування.
  • Принцип третій  – доставка додому. Звичайно, дуже привабливо передати продаж готової продукції в роздрібні магазини, але виходячи з того, що бізнес невеликий і швидше за все відкривається з нуля, то про виробництво котлет у великих об’ємах говорити не доводиться. Як наслідок, максимально вигідним каналом реалізації буде самостійна доставка покупцям. Просто варто пам’ятати, що середня націнка у будь-якому магазині коливається від 50 – 100%, в кращому випадки домовитеся про 30%. Виключенням можуть стати спеціалізовані магазини по торгівлі екологічними чистими продуктами харчування, де власне саме Ваш клієнт і ” мешкає”. Вірогідність же що в звичайному магазині покупець зверне увагу на унікальність Вашого продукту досить низька, так що просувати треба самостійно.

Тепер трохи про цифри при виготовленні котлет як бізнесі

У стандартному, і головне в нормальному фарші, співвідношення м’яса і супутніх продуктів приблизно дорівнює 3 до 1, тобто в одному кілограмі фаршу приблизно 750 грам м’яса і 250 грам лука, хліба, прянощів.

Правда це не аксіома, існують рецепти домашніх котлет, в яких тільки зміст лука досягає 1\3, плюс хліб і прянощі.

Фактична собівартість фаршу приготованого з м’яса з урахуванням витрат на працю і інші речі рівняється 80-85 % від середньої реальної вартості продажу м’яса на ринку.

Середня рентабельність виробництва котлет дорівнює 30-50% в залежності закупівельної ціни і глибини переробки туші. Цікаво, що реальна собівартість звичайного магазинного фаршу далеко за 100% з урахуванням того, що сировиною для нього стає продукція де-факто списана за терміном придатності.

А тепер давайте розглянемо, яке ж обладнання для виробництва нам знадобитися при створенні цеху по виробництву котлет:

  • Мясорубка
  • Фаршемішалка
  • Автомат для виробництва котлет
  • Камера холодильна (шокове заморожування)
  • Гарячий стіл
  • Камера холодильна (низькотемпературна)
  • Стіл робочий (острівний)
  • Візок технологічній
  • Ящики м’ясо-молочний
  • Ящики для котлет з вкладишами

Давайте пройдемося по основному переліку обладнання для малого бізнесу у вигляді виготовлення котлет, вірніше сказати їх виробництва.

Мясорубка – з даним агрегатом, думаю, особливих питань не виникає, власне з електричним м’ясорубками ми стикаємося практично щодня на власних кухнях. У промислових цілях використовують такі ж пристрої, тільки з значно більшою продуктивністю. Кілька зауважень, по-перше, обов’язково необхідно щоб було кілька різних сіток (по діаметру) для різного фаршу, по-друге, наявність запасних ножів. Ножі при промисловому використанні досить часто тупляться і варто подбати не тільки про резерв але і можливості їх кваліфікованої заточки. Питання може і здасться абсурдним, але добре нагострити ножа можна далеко не в кожній майстерні по заточенню. До речі промислові ножі для м’ясорубок досить дорого річ, так що прикинувши ціну нового думає одразу зрозумієте мої ремарки по поводу заточки.

Фаршемішалка – з такими обладнанням ми теж стикаємося вдома, хоча значно рідше, як правило, використовуємо ми їх досить рідко, воліючи «відбивати» м’ясо в ручну (говорю про перемішування). Власне агрегат досить примітивний і призначений для перемішування фаршу під час додавання спецій та інших приправ, але при цьому це не робить його менш значимим в переліку обладнання для бізнесу на виробництві напівфабрикатів .

Автомат для виробництва котлет – якщо з першими двома агрегатами все більш-менш ясно, то з самим агрегатом з виробництва котлет все набагато складніше. Вся справа в тому, що саме від нього залежатиме розмір, форма і номенклатура продукції, що випускається. Тобто на перший погляд все устаткування такого роду однакове за винятком потужності, але наявність різноманітних насадок робить можливим випуск широкого асортименту, різних за розмірами і формою котлет, плюс невеликі насадки дозволяють, крім котлет, виробляти ще й тефтелі. Даний фактор має велике значення з точки зору маркетингового просування продукції, я говорю про те, що, наприклад, випускаючи 20 видів різних котлет, які будуть відрізнятися суто по рецептурі, пояснити це споживачеві буде досить складно. Може це і викликає усмішку, але по факту значна частина споживачів, практично не читає етикетку, перевірено на досвіді величезної маси продуктів, а в першу чергу дивись на сам товар, в нашому випадку на форму. І для того щоб створити імідж певної рецептурі обов’язково необхідно використовувати різні форми, на практиці це виглядає приблизно так:

Я як покупець заходжу в магазин беру певний товар з відповідною рецептурою і пробую, при цьому в пам’яті залишається відбиток, що сподобалися саме котлети такої форми і розміру і далі 8 з 10 чоловік купує товар саме такої форми. Даний фактор перевірений експериментально і в ході самого експерименту, до речі з’ясувалося, що, маючи на прилавках однакову форму напівфабрикатів, маємо величезну кількість «бракових» покупок, тобто випадків коли люди купують не ті котлети. Наприклад, замість яловичих, купуємо свинячі з овочами і як наслідок розчарування клієнта і власне його втрата, як постійного покупця. Як мінімум 1 з 2 людей придбавши не той вид напівфабрикатів просто перестають їх купувати, тобто продукцію даної торгової марки. Результат самі розумієте не радісний, маємо зниження продажів при цьому сам виробник не може зрозуміти чим вони викликані. Таких помилок бажано уникати

Наступними в списку йде холодильне обладнання. Для організації нормального циклу виробництва, в переліку обладнання для малого бізнесу по виготовленню котлет, необхідно мати два агрегати, один для швидкої заморозки – так звана шокова. Дозволяє готову продукцію довести до потрібної температури, а от у другому холодильнику  будемо зберігати готову продукцію. Такий розподіл дозволяє добитися не тільки нормального циклу при виробництві, але і як не дивно значно економить споживання електроенергії в самому цеху.

Також обов’язково необхідно мати «гарячий стіл», власне під цією назвою криється агрегат по упаковці нашої готової продукції. Принцип дії досить простий і за фактом мова йде про пакування готових котлет або тефтелькою під плівку в одноразову тару (наприклад пінопласту). Річ не просто потрібна, а необхідна в бізнесі, хоча варто відзначити, що сьогодні на ринку є частина автоматів по виробництву котлет з функцією упаковки, але додатковий фішки в такому обладнанні не здатні виконати весь спектр необхідних операцій, так що гарячий стіл не втрачає своєї актуальності.

І завершальними в нашому списку обладнання для малого бізнесу будуть ящики для готової продукції, візки для перевезення самих продуктів і фаршу, тут за великим рахунком все залежить від Вас і Ваших бажань. І обов’язково необхідно пам’ятати про придбання робочих столів, так званих острівних столів. По факту це звичайний стіл, але головною особливістю є те, що зроблений він з так званої харчової нержавійки, що власне і робить його досить дорогим задоволенням. Варто відзначити, що, не дивлячись на вартість, обов’язково розпишіть технологічну карту робіт, щоб не прогадати і не взяти або зайві столи або ж навпаки «недобере», тобто коли в ході самих робіт зіткнетеся з з замалою площею для роботи.


Схоже за змістом:

Коментарі (0)


Залишити коментар

Навігація