Телефон: (+38) 068-078-81-07
Email: info@uadir.org.ua
Цілодобово
Відпочинок як бізнес: 5 порад для розвитку турагентства по франшизі
  • 19-жов-2023, 00:29
  • admin
  • 2
  • 0

Відпочинок як бізнес: 5 порад для розвитку турагентства по франшизі

На туристичному ринку зараз спостерігається ефект відкладеного попиту. У 2020 році через пандемію кількість турагенцій значно скоротилася. Так, за даними Державної служби статистики минулого року в нашій країні працювали 1109 турагенцій і 2306 турагентів, оформлених як ФОП, а ще у 2019 році таких було 1259 і 2644 відповідно.




Однак зараз ситуація інша: вакцинація прискорюється, а кордони, хоч і поступово, відкриваються. Ринок починає відновлюватися, туристи знову шукають варіанти для відпочинку та намагаються розібратися в умовах в'їзду. Надійні турагенти знову необхідні.

Така кон'юнктура сприяє запуску бізнесу, а робота по франшизі дозволяє значно заощадити час і витрати на підвищення впізнаваності власного бренду. Але навіть в таких сприятливих умовах важливо пам'ятати, що франшиза не є миттєвим вирішенням усіх бізнес-завдань і вимагає ретельного опрацювання деталей.

Підбір локації

Принциповий момент для успішної роботи - підбір місця для точки продажів. Тут все логічно - якщо офіс знаходиться на другому поверсі непримітної будівлі на околиці міста в покинутій промзоні, то очікувати потоку охочих не доведеться. Але навіть такий варіант може виявитися доречним, коли агент орієнтований на онлайн-продажі.

У цілому стандарти ринку такі: офіс має розташовуватися в місці з високою відвідуваністю, бажано на першому поверсі будівлі, і мати вхід з фасаду. Крім того, діє правило: до найближчого іншого агентства мережі має бути не менше 500 м. Варто зазначити, що франчайзери також контролюють кількість точок у місті. Все це дозволяє підтримувати здорову конкуренцію, реалізувати маркетингову і бізнес-стратегії й не заважати один одному.

Залучення клієнтів

Просто відкрити гарний офіс і чекати, коли підуть натовпи туристів, не вийде. Для того щоб турагенція працювала безперебійно, потрібно запровадити систему залучення туристів. Вона працює як онлайн, так і офлайн: від реклами, просування в соціальних мережах до відповідей на конкретні запити потенційних клієнтів. Крім того, важливо забезпечити систему лідогенераціі, тобто узгодження пошукових запитів в інтернеті з видачею інформації про туристичну агенцію.

Власники бренду також стимулюють інтерес туристів: всі запити, що надходять через сайт або контакт-центр, перенаправляються в точки продажів, залежно від місця розташування та побажань туриста.

Створення автоматизованої бази

Збереження постійних клієнтів так само важливо, як і залучення нових. Зараз програмне забезпечення дозволяє впорядкувати всю необхідну інформацію: історію подорожей, їхню частоту, переваги та побажання, видно дані за результатами переговорів. Ці відомості корисні при формуванні найбільш релевантних пропозицій, допомагають в розробці маркетингових активностей, акцій, розсилок тощо. Фактично, чим більше знаєш про клієнтів, тим більше вони будуть задоволені сервісом.

Ще робота з базами даних дозволяє захистити свої контакти, якщо хто-небудь зі співробітників вирішив звільнитися. Якщо раніше вся цінна інформація могла "піти" разом з менеджером, то тепер вона зберігається в CRM-системі. Компанії-провайдери CRM гарантують якість і безпеку даних, а деякі пропонують адаптацію функціонала спеціально для завдань конкретного бізнесу.

Постійне вдосконалення співробітників

Туристичний бізнес залежить від довгострокових відносин. Клієнт повинен довіряти своєму агенту, а це передбачає максимально якісний сервіс.

І, зрозуміло, робота з туристами не може зводитися виключно до бронювання туру в онлайн-системі оператора. Агент повинен стати другом для туриста, партнером, психологом і персональним менеджером "щастя". Подорож - це емоційна подія, що хвилює й вимагає підтримки людини, якій довіряє.

Успішному менеджеру потрібно комплексно розбиратися в продукті оператора, але також уміти правильно виявляти потреби й боротися з запереченнями. При цьому не потрібно тиснути або намагатися нав'язати якийсь конкретний продукт. Важливіше бути гнучкими та вміти чути й розуміти клієнтів, знаходити для них саме те, про що вони давно мріяли. Власники бренду створюють спеціальні програми з навчання персоналу. Це, в принципі, ознака якісної франшизи. Проте мотивування співробітників навчатися завжди залишається на боці агенції.

Консультації з франчайзерами

Придбання франшизи - не фінальний етап співпраці, а її перша точка. З цього моменту підприємці можуть розраховувати на експертну підтримку та консалтинг із боку франчайзерів. Багато питань, які новачкам в бізнесі здаються непереборними, з професійною допомогою вирішуються досить оперативно.

Ще один важливий фактор: консультанти з боку франчайзера завжди тримають руку на пульсі подій, і, якщо відбуваються якісь зміни в галузі, то свіжу інформацію можна дізнатися саме у них.

Замість висновку: завжди важлива стратегія

Придбання франшизи не означає, що сила бренду або компетентність франчайзера стануть рішення для всіх питань. Так, підтримка допоможе, але тільки якщо сам бізнесмен має стратегію та продуману бізнес-модель. Вкрай важливо, щоб ці документи існували не в уяві, а в реальності: це дозволяє бути структурними, знаходити слабкі точки й виправляти їх. Турагенція - це бізнес, і володіти системним баченням того, куди й для чого розвиватися, принципово для досягнення успіху.

 

Марина Дайнеко, керівник департаменту розвитку франчайзингу та роздрібних продажів Join UP!


Схоже за змістом:

Коментарі (0)


Залишити коментар

Навігація