Телефон: (+38) 068-078-81-07
Email: info@uadir.org.ua
Цілодобово
Як за $150-700 відкрити мобільну точку з розливу пива
  • 19-жов-2023, 01:01
  • admin
  • 15
  • 0

Як за $150-700 відкрити мобільну точку з розливу пива

Реалізація пива в розлив влітку є досить прибутковим видом торгівлі. Пересувна стійка по розливу пінного (пивороздавальна колонка на один або два крани з невеликим балоном вуглекислого газу для створення в кезі (металевий посуд ємністю 30 л або 50 л (від англ. keg - барило) надлишкового тиску, встановлені на пересувний прилавок) може принести власник близько $200 чистого прибутку на місяць, при цьому про підведення електроенергії (для стійки без охолоджувача) і подачу води піклуватися не потрібно, пиво йде з кега самопливом і розливається в одноразовий посуд, така торгова точка досить мобільна. пива та п'ятилітровим балоном СО2 — близько 75 кг, одна людина цілком здатна перекотити стійку на кілька десятків метрів.




Початкові витрати

Як правило, торгівлю пивом із пересувних стійок організують у сезон магазини, бари та власники мережі роздрібних кіосків, включені до дистриб'юторських мереж виробників. Однак дорога до цього бізнесу не закрита і для інших підприємців. Отже, у що обійдеться організація такої точки?

Якщо пиво розливається "за місцем реєстрації" (тобто в районі, де суб'єкт купив патент на право торгівлі) власника стійки, купувати торговий патент окремо не знадобиться.

Якщо пиво з пересувної стійки розливається поза районом, де підприємство торгівлі зареєстроване, купувати патент потрібно. Купується він зазвичай на півроку (з квітня до жовтня). Вартість - 320 грн. (На шість місяців).

Погодження з санепідстанцією, отримання в райвиконкомі дозволу на торгівлю коштуватиме підприємцю ще приблизно 300 грн.

Зазвичай для пересувної пивної розливайки потрібно орендувати 2 кв.м площі. У столиці, наприклад, вартість оренди площі на вулиці коливається залежно від району від 2,5 грн. до 20 грн. за 1 кв.м на місяць. Стійку найвигідніше встановлювати на центральних вулицях та в місцях масових гулянь, де вартість оренди найвища. Тобто оренда (навіть у "тяговому" місці) обійдеться не більше ніж у 40 грн. на місяць, або близько 240 грн. за півроку.

Таким чином, витрати на організацію місця для торгівлі пивом у розлив з пересувної стійки становитимуть близько 850 грн. (Табл.1).

Слід зазначити, що мобільність такої точки є досить умовною — у договорі оренди обумовлюється місце її розміщення, проте не завжди точно. Наприклад, у продавця пива у Печерському районі столиці місце торгівлі було визначено як площу перед входом до комплексу “Музей Великої Вітчизняної війни”. Якщо бажаєте зберегти деяку свободу пересування стійки, то при оформленні дозвільних документів постарайтеся вказати адресу “загалом”.

Стимулювання збуту

Про рекламу пива продавець може не дбати - стійка, взята в оренду, вже прикрашена "кольорами" виробника. Разом з обладнанням буде надано і фірмовий одяг для продавця (кепка, фартух або накидка). Якщо стійка знаходиться у власності реалізатора, то разом із товаром дистриб'ютор підвезе йому рекламні наклейки. Додатково реалізатор може взяти дистриб'ютор торговий навіс з фірмовою символікою. Заставна ціна навісу розміром 2 х 2,5 м – приблизно 190 грн. (але в цьому випадку доведеться розщедритися на оренду площі). Під такий навіс можна встановити фірмовий столик із двома-трьома стільцями (заставна ціна столу – від 100 грн., стільця – від 50 грн.). Деякі реалізатори під таким навісом розміщують, крім пивної стійки, апарат для приготування хот-догів або лоток з продуктами (солоні горішки, крекери, безалкогольні напої).

З бочок у Києві — не можна

У столиці реалізацію пива з пересувних бочок заборонено розпорядженням КМДА №669 від 31 березня 1998 року (до переліку напоїв, дозволених до реалізації з бочок, пиво не включено).

Устаткування

Більшість реалізаторів не купують пересувні колонки для розливу пінного. Торгові підприємства, включені в постійну збутову мережу виробника, вважають за краще працювати на його грошах. Постійним клієнтам дистриб'ютор заводу надає стійку у безкоштовну оренду. Заставна ціна — приблизно $150 (ці гроші дістануться фірмі, якщо обладнання стало непридатним з вини реалізатора). Щоправда, взявши устаткування безкоштовну оренду, продавець має продавати лише пиво орендодавця, тобто. купувати товар у конкретного дистриб'ютора.

Торговці, які не бажають пов'язувати себе такими зобов'язаннями, можуть купити пивороздавальну колонку без охолоджувача на пересувному візку (балон для СО2 входить у комплект) за $130, або близько 700 грн. Тобто витрати реалізатора (з урахуванням витрат на організацію місця) зростають до 1,5-1,6 тис. грн.

За словами дистриб'юторів, різниці в ціні чи умовах продажу пива для "незалежних" торговців та реалізаторів, які взяли стійки в оренду, немає. В обох випадках дистриб'ютор дбає і про обмін балона.

Колонки з охолоджувачем постійним клієнтам надають дистриб'ютори на тих же умовах (безкоштовна оренда). Придбати ж її можна за $600 (около

про 3,25 тис. грн.). Тобто охолоджувач підвищує ціну стійки вчетверо. Крім того, встановлення стійки з охолоджувачем вимагатиме додаткового узгодження з органами пожежної безпеки та підключення до енергомережі (до коробки на опорі лінії електропередачі). За словами реалізаторів, обійдеться отримання таких дозволів приблизно 100 грн., а витрати на організацію точки зростуть до 950 грн. або до 4-4,1 тис. грн. - у разі купівлі стійки з охолоджувачем у власність (див. “Початкові витрати”).

Реалізатор, що відпускає пиво зі стійки з охолоджувачем, остаточно втрачає мобільність - представники енерговузла дозволяють "підключитися" до певного стовпа (а тягнути провід на кілька десятків метрів не дозволить жоден перевіряючий). Та й маса її більша за стійку без охолоджувача (з кегом пива — до 120 кг). Зате ви отримуєте можливість пропонувати холодне пиво весь день, хоч би яким спекотним він був. Без охолоджувача (навіть якщо стійка стоїть у тіні) пиво нагріється за кілька годин.

Як правило, обладнання у власність набувають стаціонарні пивні бари. Це дозволяє їм зберігати свободу у виборі постачальника пива та можливість продавати з однієї стійки пінне різних виробників. Однак, за словами дистриб'юторів, такий бар все одно залишається одним із найвигідніших клієнтів. За день він продає 5-6 кегов пива (частина продається з пересувних стійок, частина – у самому барі). Крім того, "стаціонарники" не припиняють закупівлі пива в кегах та взимку.

Виторг

За словами торговців, у людному місці у спекотний вихідний день з однієї стійки може бути продано до 250 л напою (5 кегов по 50 л). Але з урахуванням поганого попиту на пиво в непогожі літні дні та менших обсягів реалізації навесні та восени середнім обсягом продажів пива з однієї стійки на день можна вважати 1 кег (50 л напою).

Дистриб'ютори продають пиво у кегах у середньому по 2 грн. за 1 л (1,8-2,2 грн. за 1 л, залежно від виробника). Виходить, що кег пива коштуватиме роздрібнику приблизно 100 грн. Заставна ціна самого кега (50 л) - 300 грн. Ці гроші потрібно вкласти при купівлі першої партії товару (потім робота йде на тарі, а в кінці сезону дистриб'ютор гроші повертає). Крім того, з постійних клієнтів дистриб'ютори застави за кегі не вимагають (вносять її виробнику із власних коштів).

Зате дистриб'ютори зазвичай вимагають, щоби пиво розливалося у фірмові прозорі пластикові келихи з логотипом виробника. Один такий келих (0,5л) продається реалізатору по 15-20 коп. Для розливу одного кега, за словами торговців, необхідно мати мінімум 120 келихів (частина споживачів просить налити півкелиха пива, кілька келихів можуть бути пошкоджені тощо). Нефірмовий півлітровий келих (зі звичайного білого пластику) на оптовій фірмі можна придбати по 9-12 коп. за штуку. Однак, як зазначили торговці, навіть якщо стійка – ваша власність, краще купити фірмову тару (це зміцнює імідж крапки в очах покупця).

Зазвичай для продажу пива з пересувної стійки наймається сезонний продавець (обов'язкові вимоги – досвід роботи та наявність санітарної книжки). Зарплата продавця – від 10 грн. в день.

Звичайно, якщо пиво відпускається зі стійки з охолоджувачем, доведеться платити за електроенергію. Але ці витрати незначні: потужність охолоджувача – до 300 Вт-год. Але з такою потужністю охолоджувач працює максимум три-чотири години на день. Решту часу працює один вентилятор охолоджувача, який споживає набагато менше енергії. За словами продавців, на оплату електроенергії йде близько 10 грн. в місяць.

Роздрібна ціна пива на пересувній стійці у столиці сягає 2-2,2 грн. за 0,5л. Середньою ціною, за словами реалізаторів, можна вважати 1,8 грн. за 0,5 л (націнка становить близько 80%). Тобто середньоденний виторг становитиме 180 грн. Місячна (при продажі 1 кега на день) – 5,4 тис.грн. (з яких 4,2-4,3 тис.грн. піде на закупівлю пива, келихів та зарплату продавцю). Тобто за нашими розрахунками за місяць власник стійки має прибуток у розмірі близько 1,1-1,2 тис.грн.

Реалізатори підтвердили цю цифру. За їхніми словами, після сплати податків та нарахувань на зарплату з однієї пивної стійки "чистими" залишається 1,2-1,3 тис. грн. на місяць (табл.2).

Таким чином, початкові витрати навіть при купівлі стійки без охолоджувача відбиваються протягом п'яти тижнів. Якщо взяти стійку у безкоштовну оренду — протягом неповних трьох тижнів.

Конкуренція

Як показує практика, торговці пивом у розлив з пересувних стійок вважають за краще розміщувати їх на центральних вулицях та у місцях масових гулянь. Тут ціни на пляшкове пиво та пиво у стаціонарних пивбарах високі, тому можна торгувати з максимальною націнкою.

В інших людних місцях (станції метро, транспортні розв'язки, ринки), як правило, пивом у розлив вже торгують стаціонарні кіоски та недорогі пивбари. У них півлітра пива пропонується за 1,5-1,6 грн. За цими ж цінами продають у таких місцях пляшечне пиво кіоски та магазини. Однак неважко помітити, що в спекотні дні до стаціонарних пивних “розливайок” вишиковуються очі. 

ереді. Тож і реалізатор пінного з пересувного лотка без клієнтів не залишиться. Витрати на утримання точки та закупівлю товару дозволяють дещо знизити націнку та запропонувати пиво за конкурентоспроможною ціною.

Однозначно, за словами реалізаторів, для торгівлі пивом з пересувний стоки не годяться вулиці "спальних" районів - 1 кег тут продаватиметься два-три дні.


Схоже за змістом:

Коментарі (0)


Залишити коментар

Навігація